Webbseminarium: Integrera klimatmål i affärsstrategin

Tid: 13 november, kl. 8.30-10.00
Webbsänds: Zoom och här

Hur kan klimatmålet bli ett verktyg som förstärker affären och hur anpassar vi affären för att ligga i linje med klimatmålet?

Att sätta ett tufft klimatmål innebär inte ett hinder för företaget utan är ett sätt att utveckla och modernisera affärsmodeller. I denna sista del av seminarieserien om att vässa klimatmålen tittar vi nu närmare på hur man i praktiken kan få klimatarbetet att förstärka konkurrenskraften.

Seminariet arrangeras i samarbete med Världsnaturfonden, WWF och Exponential Roadmap Initiative.

Program:

08.30 Fossilfritt för ökad konkurrenskraft
Svante Axelsson, Fossilfritt Sverige

08.40 Integrera klimatmål i affärsstrategin
Johan Falk, Exponential Roadmap Initiative
Sara Nordbrand, Telia
Eva Karlsson, Houdini
Claes Johansson, Lantmännen

09.25 Praktiska tips för att formulera och arbeta med klimatmål
Carolina Brändholm, Trossa
Göran Erselius, 2050
Mattias Goldmann, Sweco

10.00 Slut

Moderator: Peter Söderberg, Fossilfritt Sverige

Se tidigare seminarier i serien:
Dags att vässa klimatmålen
Beräkna och redovisa utsläpp
Andras utsläpp? – klimatberäkningar i scope 3

Vill du få mer inspiration till hur företag/organisationer kan vässa sina klimatmål? Skriv in din mejladress här för information och inbjudningar till kommande event:

Fossilfritt Sverige hanterar dina personuppgifter i enlighet med regeringskansliets integritetspolicy.

Ladda ner senaste versionen av 1.5 Business Playbook
Läs mer om Science Based Targets